Više od vesti
BROJ |

SAOPŠTENJE NEDELJNIKA VREME

Uprkos retorici zastrašivanja, diskvalifikacija i teškom pritisku sa pozicije moći, nedeljnik VREME će kao i do sada nastaviti sa nezavisnim, profesionalnim i objektivnim radom u javnom interesu

Nakon teksta "Otkrivena tajna ministarskog sefa" (VREME, br. 1231) premijer Aleksandar Vučić je sazvao konferenciju za medije i obelodanio ugovor sa kompanijom "Etihad"; nadamo se da će nastaviti takvu praksu i ubuduće kada je reč o drugim ugovorima koje sklapa država.

Međutim, premijer je u svom obraćanju javnosti izrekao grube klevete i diskvalifikacije na račun nedeljnika VREME. Kao što je nekad kao generalni sekretar Srpske radikalne stranke političke neistomišljenike nazivao "stranim plaćenicima" i "domaćim izdajnicima", tako sada nedeljniku VREME lepi etiketu "Miškovićeve novine". Kao što je nekad kao ministar informisanja, tako i sada kao predsednik Vlade, Aleksandar Vučić klevetanjem, zastrašivanjima i pritiscima sa pozicije moći želi da onemogući slobodan, objektivan i profesionalan novinarski rad.

Svojim ispadima na konferenciji za medije i klevetom, premijer Vučić je pokazao da ne može da se odvoji od radikalske senke. Takođe – da nije razumeo niti usvojio evropske vrednosti za koje se deklarativno zalaže kada nađe za shodno.

Uprkos retorici zastrašivanja, diskvalifikacija i teškom pritisku sa pozicije moći, nedeljnik VREME će kao i do sada nastaviti sa nezavisnim, profesionalnim i objektivnim radom u javnom interesu u šta spada i analiza ugovora sa Etihadom obelodanjenog na premijerovoj konferenciji za medije.

Kolegijum nedeljnika "Vreme"

BIRN: Pet meseci bez odgovora

Reakcija BIRN Srbija povodom navoda da smo objavili netačne podatke u svom tekstu o nacrtu ugovora i drugim dokumentima koja opisuju odnose između Vlade Srbije i kompanije "Etihad Airways".

Vlada Republike Srbije objavila je deo ugovora sa kompanijama iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, nedelju dana nakon što je BIRN Srbija objavio istraživanje zasnovano na nacrtu ugovora između Vlade Srbije i "Etihad Airways"-a.

Na konferenciji za medije održanoj 14. avgusta, Aleksandar Vučić govorio je o ugovorima koje je Vlada potpisala sa kompanijama iz UEA – "Etihad Airways"-om i "Al Rawafed"-om.

Tom prilikom premijer je rekao i kako je novinar BIRN-a trebalo da kontaktira nekoga iz Vlade kako bi objasnili o čemu je reč u ugovorima sa "Etihad Airways"-om.

BIRN je poslednjih pet meseci, od kada je došao u posed nacrta pet ugovora između Vlade Srbije i "Etihad Airways"-a bezuspešno pokušavao da dobije odgovore iz kabineta prvog potpredsednika, a potom i premijera Srbije, Aleksandra Vučića, za šta postoji i pisana dokumentacija.

U procesu istraživanja, BIRN je pokušavao da kontaktira i sadašnjeg gradonačelnika Beograda Sinišu Malog, ali je on, takođe, odbio razgovor nakon prvobitnog pristanka.

Tekst BIRN-a, koji je objavio i nedeljnik "Vreme", okarakterisan je kao netačan i zlonameran, iako je u samom tekstu na više mesta naznačeno da je reč o nacrtu ugovora. Svi navodi iz teksta potkrepljeni su podacima iz objavljenih dokumenta, kao i linkovima ka samim dokumentima.

Objavljivanje dela dokumentacije korak je u pravcu veće transparentnosti rada Vlade i pruža mogućnost stručnoj javnosti da pokrene argumentovanu debatu o nekim od aspekata ovog ugovora. Ipak, činjenica da nisu objavljeni svi elementi inicijalnog ugovora, da su napravljeni novi ugovori pre samo dve nedelje, kao i činjenica da rešenje Komisije o dodeli državne pomoći i dalje nosi oznaku tajnosti, u javnosti ponovo otvara prostor za nagađanje o tome sa koliko novca država učestvuje u ovom poslu.

BIRN Srbija

NUNS osuđuje napad premijera Vučića na nedeljnik Vreme

Nezavisno udruženje novinara Srbije osuđuje kritike koje je premijer Aleksandar Vučić juče izrekao na račun nedeljnika Vreme. U demokratskom društvu, nedopustivo je da najviši predstavnik izvršne vlasti na takav način javno diskvalifikuje jedan medij.

NUNS smatra da premijerovo prozivanje ovog nedeljnika predstavlja pritisak na slobodu medija, tim pre što je Vreme kritikovao zbog teksta koji se bavio analizom sve do juče tajnog ugovora a čiji sadržaj je od prvorazrednog javnog interesa. A informisanje građana o takvim temama od opšteg interesa jeste prvenstveni zadatak medija.

Uostalom, očigledno je da je upravo tekst objavljen u Vremenu primorao Vladu Srbije i premijera da ugovor sa "Eihadom" konačno predstave javnosti.

Predstavljajući ugovor sa kompanijom "Etihad", srpski premijer je kritikovao "Miškovićeve novine" zbog objavljivanja netačnih podataka o obavezama Srbije iz ugovora sa "Etihadom", da bi kasnije objasnio da misli na nedeljnik Vreme. Vučić je još rekao da je tekst objavljen u Vremenu rađen u okviru projekta Evropske unije, ali da on misli da je reč o pojedincima a ne o EU.

Tekst o ugovoru sa "Etihadom" u Vremenu objavila je Balkanska novinarska istraživačka mreža – BIRN.

Sekretarijat NUNS-a

U Beogradu 15. 08. 2014.

Izvor: NUNS osuđuje napad premijera Vučića na nedeljnik Vreme

UNS: Premijer Vučić neprimereno kritikovao Vreme

***

Udruženje novinara Srbije (UNS) smatra da je javno analiziranje teksta iz nedeljnika "Vreme" premijera Srbije Aleksandra Vučića tokom jednosatnog predstavljanja ugovora koji je potpisan sa avio kompanijom Etihad, prenošenog na nacionalnim televizijama, neprimerena i nesrazmerna kritika medija.

Premijer Vučić je isticao da su nedeljnik "Vreme" i Balkanska istraživačka mreža (BIRN) netačno i zlurado pisali na temu ugovora koji je juče objavljen na sajtu Vlade. Premijer se posebno osvrnuo na to da je tekst nastao u okviru projekta koji je finansirala EU i da ne veruje da je to stav evropskih zvaničnika.

UNS smatra da svi građani, uključujući i nosioce vlasti imaju pravo da kritikuju medije, javno i kroz samoregulatorna i regulatorna tela, kao i na zakonom predviđene načine. S druge strane, pridržavajući se Kodeksa novinara Srbije, i uvažavajući obavezu da izlože većem pritisku rad javnih vlasti, mediji imaju dužnost da kritički sagledavaju odluke i postupke vlasti.

UNS smatra da je premijer Vučić zloupotrebio javno obraćanje s obzirom na to da većina gledalaca direktnog prenosa nije upoznata sa tekstom u nedeljniku "Vreme".

UNS ističe da vlast nije htela da u zakonske odredbe uvrsti obavezu da mediji objavljuju sve izvore finansiranja što je UNS zahtevao amandmanom na medijske zakone. Premijerova tvrdnja da je nedeljnik "Vreme" list Miroslava Miškovića bila bi tako dokaziva na osnovu svima dostupnih podataka.

UNS ističe da svako ima pravo da osniva štampane medije, ali da bi javnost objektivno sagledavala objavljene informacije u medijima treba da zna u čijem su vlasništvu, odnosno ko i koliko učestvuje u njihovom finansiranju, što Vlada i parlamentarna većina nisu prihvatili.

Izvor: UNS: Premijer Vučić neprimereno kritikovao Vreme, UNS 15. avgusta

Arhiva nedeljnika Vreme>

Pogledajte arhivu